22.8.17

6 down, 4 to go

Pagi tadi aku dah lepaskan manuskrip untuk dinilai dan dipertimbangkan. Walau belum tahu keputusan -lambat lagi- tapi aku rasa lega betul. Macam berjaya keluar dari dinding batu yang menghimpit jiwa. Kisah kali ini merupakan rentetan projek fiksyen aku since 2012. Boleh tahan lama juga lima tahun tu. Tapi ini projek peribadi saja yang mungkin hanya difahami dan menggembirakan diri sendiri. Kalau manuskrip tu diterima, dan pembaca suka, syukur.

Masa mengerjakan manuskrip tahun ni, aku berada dalam fasa yang teruk gila babs. Otak dan mood kacau. Tapi ia tiada kena mengena lah dengan manuskrip tu. Aku kadang-kadang memang terperangkap ke dalam fasa kacau sebegitu, cuma yang kali ini ia berlaku agak lama dan deep.

Tapi apa pun, hari ini aku berasa good-good dan otak boleh relax. Salams!